legume de sezon

Alimentele şi potasiul

Potasiul este un nutrient esenţial pentru om care ajută la buna funcţionare a muşchiului cardiac care este dependent de concentraţia potasiului, a nervilor, precum şi a creierului. Este implicat în depozitarea carbohidraţilor folosiţi de muşchi drept combustibil. Numeroase enzime au nevoie de potasiu pentru a funcţiona.

Un deficit de potasiu provoacă oboseală, iritabilitate şi hipertensiune arterială. Excesul de potasiu prezintă simptome cum ar fi hiperexcitabilitatea musculară (spasme musculare), tulburări neurologice, oboseală, diaree şi aritmii cardiace.

Şi ce alimente ar trebui să consumăm ca să obţinem cât mai mult potasiu? Pentru o alimentaţie sănătoasă este bine să consumam cât mai multe alimente, de preferinţă neprocesate industrial, dar, dacă avem nevoie de potasiu în particular, iată câteva alimente cu un conţinut de peste 10% din DZR:

  • Roşii uscate la soare, 100 g – 98%.
  • Caise uscate, 100 g – 33%.
  • Fistic, 100 g – 29%.
  • Migdale, 100 g – 21%.
  • Somon la grătar, 100 g – 18%.
  • Fasole albă fiartă, 100 g – 16%.
  • Spanac crud, 100 g – 16%.
  • Cartof dulce copt, 100 g – 14%.
  • Lapte de capră, o cană – 14%.
  • Avocado, 100 g – 14%.
  • Lapte de vacă (nu cel din comerţ), o cană – 11%.
  • Seminţele de dovleac neprăjite, 100 g – 11%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *