Ouăle de prepeliţă, un deliciu mare într-un ambalaj mic

De ceva vreme am început să consumăm şi ouă de prepeliţă şi, cum sunt mulţi care le recomandă în locul celor de găină, asta mi-a trezit interesul în a afla mai multe.

Se spune că ouăle de prepeliţă nu au contraindicaţii, ci doar beneficii, astfel că le putem mânca liniştiţi. Unul din marele avantaje pe care le au ouăle de prepeliţă este că acestea nu provoacă alergii, drept pentru care pot fi mâncate şi de cei mici (înainte de a introduce oul de prepeliţă în alimentaţia copilului vostru este bine să consultaţi medicul pediatru). Ba mai mult, sunt oameni care le consumă tocmai pentru a se trata de alergii (?!).

Un alt mare avantaj este, după unii, acela că nu există riscul infecţiei cu salmonella în cazul consumului de ouă de prepeliţă nepreparate termic. Acesta este un aspect discutabil, doctorii nerecomandând consumul de ouă crude, fie ele de prepeliţă.

Alteori s-au evidenţiat beneficiile ouălor de prepeliță în sensul că acestea au anumite proprietăți în a trata boli diverse: pancreatită, gastrită, ulcerul gastric și alte boli gastro-intestinale. Ouăle de prepeliţă pot normalizarea tensiunea arterială, pot creşte nivelul hemoglobinei, curăţă sângele. Ouăle de prepeliţă sunt ideale în timpul perioadei de recuperare după diverse boli, în special după infarctul miocardic, intervenţii chirurgicale și în timpul dietelor medicale.

Alţii spun că ar avea un impact benefic asupra IQ-ului şi a sistemului nervos, că ar stimula creşterea şi rata metabolismului. Iar lista continuă.

Dacă oul de prepeliţă este un panaceu sau nu, rămâne de văzut şi nu voi fi eu cea care va da verdictul. Până la urmă pentru asta se fac cercetări, mai rămăne doar să găsim acea sursă de încredere în culegerea informaţiilor.

Ce pot spune este că 10 ouă crude aduc un aport important de vitamina B2, aproape jumătate din DZR. Nu este de neglijat nici aportul de fier şi să nu uităm că este vorba de fier heminic (este cel mai bine absorbit de organism), dar mai multe informaţii găsiţi aici.

Cât de bine este să mâncăm 10 ouă la o masă?! Probabil că nu este foarte indicat, dar, dacă ne raportăm la oul de găină, 10 ouă de prepeliţă echivalează ca şi greutate cu 2 ouă mari de găină.

Curioşi de conţinut? Eu am calculat pentru 10 ouă crude pentru că nu am găsit valori pentru cele gătite, deci luaţi în calcul că prin preparare termică valorile se mai reduc.

10 ouă (crude)*

Calorii 158 kcal – 8%

Grăsimi – 17%

Proteine – 26%

Vitamine* Minerale*
Vit. A – 11% Calciu – 6%
Vit. E – 5% Fier – 20%
Vit. B1 – 9% Magneziu – 3%
Vit. B2 – 46% Fosfor – 23%
Vit. B3 – 1% Potasiu – 4%
Vit. B6 – 8% Cupru – 3%
Vit. B9 – 16% Mangan – 2%
B12 – 26% Zinc – 10%
Vit. B5 – 18% Seleniu – 46%

 

* procent din DZR

Şi pentru că am tot citit de comparaţii cu oul de găină, am să revin cu un articol pe această temă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *