Omega-6 şi sănătatea noastră

Ce sunt acizii graşi Omega-6?

Omega-6 este considerat un acid gras esenţial deoarece nu este produs de organism. Alături de omega-3, omega-6 joacă un rol important în funcţionarea creierului, precum şi într-o creştere şi dezvoltare normală. Aceştia ajută la stimularea creşterii pielii şi a părului, menţin sănătatea oaselor, reglează metabolismul și ajută sistemul reproductiv.

Există mai multe tipuri diferite de acizi graşi omega-6 printre care: acidul linoleic (LA), acidul gama-linolenic (GLA), acidul arahidonic (AA). Fiți atenți să nu confundaţi acidul linoleic (LA) cu acidul alfa-linolenic (ALA), un acid gras omega-3. Acidul linoleic este convertit în organism în acid gama-linolenic (GLA). Acesta este apoi împărţit in acid arahidonic (AA). GLA este găsit în mai multe uleiuri din plante, inclusiv ulei de luminiţă de seară (evening primrose oil), ulei de limba-mielului și ulei din semințe de coacăz negru.

La ce foloseşte Omega-3?

Acizii grasi omega-6 acizi pot fi utili pentru următoarele probleme de sănătate:

  • neuropatie diabetică
  • poliartrită reumatoidă
  • alergii
  • ADHD
  • cancer la sân
  • eczeme
  • hipertensiune
  • mastalgie

Raportul omega-6/omega-3.

Valorile crescute ale raportului omega-6/omega-3 facilitează dezvoltarea multor afecţiuni, cum ar fi bolile cardiovasculare, cancerul, bolile inflamatorii şi autoimune, în timp ce concentraţiile crescute de omega-3 exercită efecte protectoare. În profilaxia secundară a bolilor cardiovasculare, s-a constat că un raport de 4/1 reduce cu 70% rata mortalităţii totale. Un raport de 2.5/1 reduce proliferarea celulară la pacienţii cu tumori colorectale, în timp ce un raport de 4/1, cu aceeaşi cantitate de omega-3, nu are nici un efect. La femeile cu neoplasm mamar un raport scăzut se asociază cu un risc mai mic de evoluţie nefavorabilă. Un raport de 2-3/1 suprimă inflamaţia în cazul poliartritei reumatoide; un raport de 5/1 are un efect benefic asupra pacienţilor astmatici, în timp ce un raport de 10/1 are consecinţe negative.

Cei mai mulți experți sunt însă de acord că raportul omega-6/omega-3 trebuie să varieze între 1/1 – 5/1.

Atenţionări!

Nu folosiţi acest articol în scopul automedicaţiei căci nu acesta este rolul lui.

Este important să consultaţi doctorul înainte de a lua suplimente alimentare ce conţin omega-6. Suplimentele trebuie să fie luate sub îndrumarea unui medic.

Datorită riscului apariţiei unor reacții adverse și a interacțiunii cu alte medicamente, trebuie să luați suplimente alimentare numai sub supravegherea unui doctor.

Sursa: University of Maryland Medical Center

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *