Cocktail-ul de fructe: un pahar cu…

Băutoare fidelă de pepsi şi cafea – ştiu, sunt foarte sănătoase – fugeam când auzeam de sucurile de fructe. Deh, uneori gustul primează sănătăţii, eu preferând băuturile dulci.

Într-o seară, Luci mi-a pregătit un suc din portocale şi grepfrut cu o linguriţă de miere (e adevărat că eu i-am mai adăugat una) şi, dintr-o dată, sucul pe care eu îl consideram acru a devenit dulce cum îmi plăcea mie. Şi cum spuneam că gustul primează câteodată, acum pregătesc eu seara cocktail-ul de fructe că, dacă tot îmi place, parcă e mai bine să fie şi ceva vitamine şi minerale în el, că de aditivi alimentari suntem sătui.

Sucul îl prepar dintr-un grepfrut roz de dimensiuni medii din care obţin 100 ml şi vreo 4 portocale măricele pentru încă 400 ml (da, da, am urmărit cu atenţie cantităţile în mililitrii pentru acest articol). În această jumătate de litru delicioasă veţi găsi vitaminele şi mineralele din tabelul de mai jos, cât şi procentul din doza zilnică recomandată. Mierea nu am mai trecut-o pentru că sunt atât de mici cantităţile de nutrienţi dintr-o sută de grame, încât nu contează.

 Vitamine  Grepfrut
roz 100 ml
 Portocale
400 ml
DZR
A  440 IU  800 IU  25 %
C  38 mg  200 mg  397%
B1  40 mcg  360 mcg  27%
B2  20 mcg  120 mcg  8%
B3  200 mcg  1600 mcg  90%
B5  180 mcg  760 mcg  94%
B6  40 mcg  160 mcg  10%
B9  10 mcg  120 mcg  33%
E  —  160 mcg  8%
K  —  0,4 mcg 5‰
 Minerale
 Calciu  9 mg  44 mg 5%
 Cupru  30 mcg  160 mcg 10%
 Fier  200 mcg  800 mcg 6%
 Magneziu  12 mg 44 mg 14%
 Mangan  20 mcg  40 mcg 3%
 Fosfor  15 mg  68 mg 8%
 Potasiu  160 mg  800 mg 27%
 Zinc  50 mcg  200 mcg 17%

*mcg = micrograme

Surprinşi de rezultat? Eu am fost, însă ţineţi cont de faptul că procentul din DZR este pe întreaga cantitate de suc. Dacă beţi doar jumătate, articolul vă va ajuta şi la recapitularea împărţirii 😉.

Un gând despre „Cocktail-ul de fructe: un pahar cu…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *