30 de minute de mișcare

„Pentru un stil de viața sănătos, faceți mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi.”

„Beți zilnic minimum 2 litri de apa.”

„Evitați excesul de sare, zahăr și grăsimi.”

Sunt câteva din îndemnurile ce le auzim aproape dacă nu zilnic și pe care alegem de cele mai multe ori sa le ignoram. De ce? Fiecare poate sa răspundă pentru el. Eu o să ma opresc și o să-l analizez pe primul și care sunt beneficiile lui asupra greutății corporale.

Acest anunț conține 2 mesaje importante. Primul este ca trebuie sa faci mișcare cel putin 30 de minute, iar prin mișcare ne putem opri la mers pe jos ca e cel mai comod și mai ușor (încearcă sa pedalezi 30 de minute pe bicicleta dacă nu ai condiție fizica și mergi 30 de minute și o să înțelegi) pentru a simți un efect pozitiv asupra greutății corporale sau a stării de sănătate. Cum 30 de minute este minimul, durata recomandata ar fi 1 oră.

Al doilea mesaj important este că trebuie să faci mișcare în fiecare zi. Dacă faci astăzi mișcare 2 ore asta nu înseamnă că 4 zile poți să nu mai faci deloc ca te păcălești singur/a.

Și ajuta 30 de minute? ați putea întreba. Ohoho, nu numai ca ajuta, dar pot face diferența.

„Diferența intre ce?” Păăăi… diferența intre a fi gras sau slab, intre a mânca și a tine dieta toată viața în speranța ca vei arata bine, diferența intre un corp „pufosel” și unul atletic.

Ce înseamnă mai exact aceasta diferența? La mine a însemnat o diferența majora în aspectul fizic: 2 perioade de timp diferite, aceeași greutate, însă procentul de grăsime cu totul altul. Și grăsimea era cea care ma enerva pe mine.

În ianuarie 2018 aveam 51,3 kg, aproximativ ca în 15 mai când aveam 51,4, însă diferența consta, cum spuneam și mai sus, în stratul de grăsime de la 10,8 kg grăsime la 9,2 kg e ceva. Și țineți cont ca grăsimea e ușoară deci voluminoasa. Și nu e singurul beneficiu. De la 40,5 kg „lean” am ajuns la 42,2 kg „lean”, unde „lean” e diferența intre greutatea totala minus masa grasa. În concluzie am făcut mușchi.

Dacă vă întrebați de unde știu cât cântărește grăsimea, ei bine, aici intervine un cântar Tanita cu funcție de analiză corporală care îți dă procentul de grăsime, procent jurnalizat de mine în aplicația Fitbit alături de greutate și hop ies capturile de ecran de mai jos și cifrele arătate.

greutate ianuarie
greutate mai

 

 

 

 

 

 

 

Cum stau astazi? Un pic mai bine 😉 vedeti aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *